GÜNDEM


More

Sözcü Haber

Unknown on : 30 Mart 2015 Pazartesi 0 YORUMLAR
Unknown
ETİKETLER :

Sözcü Haber


Eğitim İş’ten Davet!

Posted: 29 Mar 2015 06:45 AM PDT

Eğitim İş Konak Temsilciliği, Alsancak Kıbrıs Şehitleri Caddesi'ndeki Ütopya Bahçe'de, üyeleri için kahvaltı düzenledi.

Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi yöneticilerinin de davetli olduğu etkinliğin açış konuşmasını, Temsilcilik Başkanı Cengiz Oktay yaptı.

Kahvaltı düzenlemedeki amaçlarının; üyelerinin birbirleriyle tanışarak kaynaşması olduğunu ifade eden Oktay, ''Eğitim emekçilerini doğru sendikal anlayış etrafında örgütleyerek, özlük hakları, demokrasi ve bağımsızlık mücadelesinde, diğer demokratik kitle örgütleriyle birlikte daha güçlü bir şekilde yerimizi alacağız'' dedi.

İktidar desteğini ardına alan, tayin, müdür yardımcılığı ve müdürlük vaatleriyle demokrasinin beşiği kabul edilen İzmir'de bile yetkiyi alabilir duruma getirilen malum sendikanın, önünü kesmek için üye yapma çalışmalarını hızlandırmak gerektiğini belirten Eğitim İş İzmir 1 No'lu Şube Başkanı Bülent Turan, ''Mayıs ayı aidat kesintisine göre belirlenecek yetkili sendika tespiti öncesi, her üyemizi yeni bir üye yapmaya davet ediyorum'' dedi.

Temsilcilik Başkanı Cengiz Oktay'ın davetlisi olarak kahvaltıya katılan, Kemeraltı Han Meyhanesi'nde program yapan sanatçı Bahtiyar, çaldığı halk müziği parçalarıyla katılımcıların gönlünde taht kurdu. Seslendirdiği türkülere eşlik edildi, oyunlar oynandı.

Eğitim İş üyeleri, sendikalarını büyütme konusunda önlerindeki 1 ayı, en iyi şekilde değerlendirme azmiyle, salondan ayrıldılar.



Haber : Osman Gazi OKTAY
Fotoğraf : Özkan SUCUOĞLU

HSBC, Türkiye'den gidebilir

Posted: 29 Mar 2015 04:47 AM PDT



Son iki yıldır dünyada yeniden yapılanma içinde olan HSBC'nin çıkmayı planladığı pazarlar arasında Türkiye'de yer alıyor. HSBC'nin kaderi en fazla 2 yıl içinde yapacağı büyümeye bağlı. Kurumsal ve Ticari Bankacılık Müdürü Virma Sönmez, büyüme ve karlılık için önemli adımlar attıklarını söylüyor.

Dünyada yaşanan ekonomik krizin yansımaları Türkiye'yi de vuruyor. Bu dönemi en iyi tanımlayan kelime "belirsizlik." Büyüme oranları gerileyen, yatırım iştahı azalan Türkiye, dünya piyasalarının cazip ülkelerinden biri olma özelliğini de yitirme tehlikesinde. Türkiye'ye ister fon olsun, ister doğrudan yabancı yatırımcıların gelişi azalıyor. Bunun üstüne bir de çıkanlar var. Türkiye'de uzun yıllar bankacılık yapan Citibank'ın zarara rağmen Türkiye'yi terketmesi bu gelişmelerden biri. Son günlerde tartışılan bir başka banka daha var, 86 ülkede 325 bin çalışanı olan HSBC. Dünyanın en büyük bankalarından biri olan HSBC, dünyada yeni yapılanma içinde olan bir banka. Yeni CEO Stuart Gulliver, kısa süre önce yaptığı açıklamada Türkiye'yi dört sorunlu ülke arasında saymış ve gerekirse çıkılabileceğini açıklamıştı. HSBC'nin Türkiye'de kalma koşulu 2014 yılında 40 milyon TL olan zararın kapatılarak karlı bir bilançoya geçmek.

5700 ÇALIŞANI VAR

HSBC 1991'de Midland Bank adıyla kurulduğu Türkiye'de 1999 yılında Demirbank'ı satın alarak Türkiye'nin en büyük bankalarından biri oldu. Bugün 298 şube ve 5700 çalışanla yine büyük bankalardan biri.
2014 sonlarında tüm hesaplarını gözden geçirerek yeni yapılanmasını tamamlayan HSBC, Türkiye'de ne durumda. Gitme kararı öne mi çekildi?
Bankanın Kurumsal ve Ticari Bankacılık Bölümü Genel Müdürü Virma Sökmenle bu gelişmeleri ve piyasayı konuştuk.
Sökmen, yıl sonunda Hürriyet gazetesinde de haber olarak duyurduğumuz hesap temizliğinin uluslararası sadeleşme kararının bir parçası olduğunu söylüyor. Temizliğin kredi riski olan değil küçük bakiyesi ve hareketsiz hesapları olan müşteriler için yapıldığını söylüyor. Kapatılan hesapların sayısı 45 bin. Bu hesapların 30 bininin hiç hareketsiz, 15-20 binin de çok küçük hesaplar olduğunu belirten Sökmen, bundan sonra büyüme stratejisinin odaklanılan müşteri ile gerçekleşeceğini anlatıyor.

BÜYÜME HEDEFİ YÜZDE 20

Sökmen, "Kurumsal ve ticaride bu sene yüzde 20 büyüme planlıyoruz. Şirketler bizim anlattığımızı istiyorlar. Ürün odaklıdan ilişki odaklıya geçtik. Türkiye'de şirketlerin 10-12 gibi çok sayıda banka ile çalışıyor. Avrupa'da ise herkesin bir iki ana bankası olur. Bu şirketleri teminat gibi konularda zorluyor" diyor.
Banka 2015 yıl sonuna kadar bireyselde de Advance müşteri sayısında da yüzde 36'lık bir büyüme hedefi belirlemiş. Advance bankada en az 500 TL'si olan müşteriler için planlanmış. 2 ay içinde 45 bin yeni müşteri kazanımıyla toplam 355 bin Advance müşterisi olmuş. Kurumsalda 4 bin, ticaride de 30 bin müşteri var.
HSBC'nin Türkiye'de kalma koşulu olan büyüme ve karlılık bu yıl gerçekleşir mi? Sorusuna ise Sökmen, yeni politikaları ile bunu başaracaklarını anlatıyor. Üç ayda kullandırılan kredi miktarının 1.5 milyar TL olduğunu da ekliyor.
Sökmen'in anlattığına göre kurumsal alanda odaklanılan alan ihracat. Tekstilde katma değer üreten şirketler, metal ve demir sanayii gözde sektörler. İnşaat ve gayrimenkul ise çok farklı bir proje olmadıkça ilgilenilmeyecek sektörler.
HSBC'nin dünyada yayılmış bir banka olduğu için bilgi birikimi ve ilişkilerini Türkiye'deki müşterilerine sunduklarını dile getiren Sökmen, şunları söylüyor: "Global Connection toplantıları yapıyoruz, katılım çok fazla. Bu toplantılarla Alman, İtalyan makine üreticileri Türkiye'ye geldi. Biz burada makinacılara götürdük. İnanılmaz beğendiler. Türkiye'den sipariş verdiler.Bunun gibi çok ilişki kuruyoruz."

FAİZ ORANLARI DÜŞMEZ

SÖKMEN, son günlerin bir başka tartışması faiz oranları konusunda ise şunları söylüyor: "Faizin düşebilmesi için bankalar marjlarını çok daralttı zaten. Bu banka karlarında da ortada. Bundan sonraki aşamada düşebilmesi bankaların kaynaklarının ucuzlaması lazım. Tasarrufun vadesi uzayacak. Koşullar uygun değil. Sektörün fonlamasının en önemli kısmı hala mevduat. Yurtdışı kaynaklarda devam ediyor ama kısa vadelerde uzun vadelerde maliyetler yüksek. Bankaların karj marjları yüzde 1 ve altında." Göründüğü kadarıyla en fazla iki yıl için kaderi belirlenecek Türkiye operasyonu için HSBC'nin Türkiyeli yöneticileri durmaksızın müşteri ziyaretleri yapan Sökmen gibi yoğun çaba içinde.
40 milyon TL zarar çok sayılmaz. Belki global HSBC yönetimi kararından vazgeçer, ya da satış kararı alır da 5700 çalışan için zor günler başlamaz!

ŞİRKETİN DERDİ HEDGE

SÖKMEN ekonomideki belirsizlik ve yükselen kurlarla ortaya çıkan belirsizlik döneminde piyasadaki gelişmeleri ise "Kredi talebinde bir azalma yaşanıyor. Şirketlerden en fazla talep ise kredi tarzlarının değişmesi" diyerek şöyle anlatıyor:

* TL krediye talep var. Bu son iki yıldır devam eden bir trend. Kredilerin daha uzun vadeye yayılması için arayışlar var. Bu uzamayı görüyoruz da. Faiz oranlarında artış beklentisi var.
* İhracat pazarı Avrupa. Bu nedenle parite de önemli. Parite ihracatın aleyhine oldu. Hammadde dolarla alınıyor, ihracat Euro ile. İhracatçı müşteri dolar TL'den çok parite soruyor. Hedge ürünlerini konuşuyoruz.
* Bu ürüler eskiden lüks görünüyordu. Şimdi çok gelen var. Artık bu iş yapmanın gereksinimi. * Bugünlerde sıkça konuştuğumuz bir başka konu da risk de alacak sigortası konusu. Türkiye vadelerin çok uzun olduğu piyasa. Kredi vadeleri 90 gün, Satış vadeleri 180 gün. Bir de kur riski var. Şirketler zor durumlara düşüyor.

Avrasya Tüneli inşaatı devam ediyor

Posted: 29 Mar 2015 04:41 AM PDT



Kazlıçeşme ve Göztepe arasındaki mesafeyi 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli'nde çalışmalar devam ediyor. Boğaz'ı altındaki 3.4 kilometrelik bölümün 2.2 kilometresi kazıldı.

Denizden en derin noktanın aşıldığını ve en riski kazı çalışmalarının geride kaldığını belirten uzmanlar, 1.2 kilometre sonra Avrupa yakasına ulaşacaklarını söyledi.

AVRASYA Tüneli projesinde inşaat çalışmaları sürüyor. Toplam 14.6 kilometrelik projenin deniz altında yapılan kazı çalışmalarında sona yaklaşıldı. TBM adı verilen Tünel Kazma Makinesi, 3.4 kilometrelik yolun 2.2 kilometresini geride bıraktı.

Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ile TMB'in ulaştığı son noktada, denizden 85.3 metre aşağıda biraraya geldik.

Arıoğlu, Avrasya Tüneli'ne özel tasarlanan TBM'in Avrupa yakasına ulaşması için 1.2 kilometre mesafesi kaldığını ve kazının ağustos ayına kadar tamamlanacağını söyledi.

Arıoğlu, kazı çalışmaları başlamadan önce de gemiden yapılan özel deliklerle zemin testi yaptıklarını söyledi.

Sondaj sonrası deniz altındaki kazma çalışmalarının belirlendiğini söyleyen Arıoğlu, "TBM günde ortalama 10 metre kazıyor ve 24 saat çalışıyor.

Belli aralıklarla bakımı yapılıyor. Deniz seviyesinden en derin nokta olan 106.4 metrelik mesafeyi geride bıraktık. İşin en zor bölümü geçildi.

Şimdi her metrede 5 cm yükselerek yola devam ediyoruz" dedi.

Projenin tümü değerlendirildiğinde işin yüzde 47'sini tamamladıklarını belirten Arıoğlu, resmi açılış takviminin Mart 2017 olduğunu, ama hedeflerinin Ekim-Kasım 2016'da bitirmek olduğunu kaydetti.

Tüneldeki güvenlik çalışmaları hakkında bilgi veren Teknik Ofis Şefi Öncü Gönenç, her 200 metrede bir kaçış noktaları yer alacağını söyledi.

Tünelin 24 saat izleneceğini belirten Gönenç, "İsteyen bu odalarda yardım bekleyecek, isteyen yaya olarak dışarı çıkacak" dedi.

Deprem riskine karşı da önlem alındınğını belirten Gönenç, tünelde zorlanma ve büyük çatlaklar olmaması için sismik conta denilen ve halka şeklinde tünelin tamamını çevreleyen koruma sisteminden faydalandıklarını dile getirdi.

Çalıştıkları TMB ile ilgili bilgi veren Gönenç, "10-11 bar basınç altında çalışılıyoruz. Denizin dibindeyiz ve deniz suyunu içeriye almamak için katı atığı bulamaçla birleşirmek zorundayız.

Tüneldeki borularla hafriyatı tünel dışına çıkarıyoruz. Tünel dışında ise içinde killi su karışımı olan havuzumuz var. Bu alanda hafriyat ayrışıyor. Ayrışan hafriyat kamyonlarla döküm alanına gidiyor.

Günde ortalama 3 bin 500 ton hafriyat çıkıyor" dedi. İş güvenliğine özen gösterdiklerini belirten Gönenç, tünelde her biri 20 kişilik 2 yaşam odası bulunduğunu belirtti.

Avrasya'dan notlar

*Kazlıçeşme ve Göztepe arasında hizmet verecek Avrasya Tüneli'nden otomobiller, minibüsler geçiş yapacak. Ağır taşıtlar, motorsiklet, bisiklet ve yayalar tünelden faydalanamayacaklar.

*Tünel geçiş ücreti 4 dolar+KDV olarak belirlendi. Ücret her yıl enflasyon oranında artacak.

*Tünelde 200 metrede bir kaçış odaları yer alacak. bu odalar ve tüm tünel 24 saat izlerek müdahale edilecek.


* Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Avrasya Tüneli Projesi'nin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.'yi (ATAŞ) görevlendirdi. İşletme süresinin tamamlanması ile Avrasya Tüneli kamuya devredilecek.

* Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.(ATAŞ), 2009 yılında Avrasya Tüneli'ni gerçekleştirmek üzere kuruldu. Türkiye'den Yapı Merkezi ve Güney Kore'den SK E&C şirketleri, ATAŞ'ın iki eşit ortağı. 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 dolar olan toplam yatırımın 285 milyon 121 bin 188 doları özkaynak olarak, 960 milyon doları kredi ile finanse edilecek.

*Tünelden ilk 3 yılda günde ortalama 90 bin araç geçmesi bekleniyor. 3 yıl sonrası öngörülen rakam ise 130 bin.

Tünel güzergahı Avrasya Tüneli Projesi üç bölümden oluşuyor; Kazlıçeşme'den Sarayburnu'na devam eden Kennedy Caddesi üzerindeki U-dönüşü, alt geçit olarak ve engellilerin erişimine uygun yaya köprüsü de üst geçit olarak inşa edilecek.

Toplam uzunluğu yaklaşık 5.4 km olan mevcut yolun tamamı genişletilerek 2x3 ve 3x2 şeritten 2x4 şeride çıkarılacak. İstanbul Boğazı'nda deniz tabanının altından geçen 5.4 kilometre uzunluğunda iki katlı tünel inşa edilecek.

Deniz tabanının en yakın noktada 27 metre altından geçecek. Tünel Açma Makinesi ile geçilecek uzunluk 3.4 kilometre ve TBM kazı çapı 13.7 metre olacak. Projenin Asya yakası yaklaşım yolu başlıklı bölümü ise D-100 karayolu, mevcut Eyüp Aksoy Köprülü Kavşağı'ndan Göztepe Kavşağı'na kadar olan 3.8 kilometrelik yolu kapsıyor.

Burada yol 8 şeride çıkarılacak ve bağlantı yolları iyileştirilecek.

Hiç yorum yok: