GÜNDEM


More

Sözcü Haber

Unknown on : 23 Haziran 2015 Salı 0 YORUMLAR
Unknown
ETİKETLER :

Sözcü Haber


IŞİD çekiliyor YPG yerleşiyor

Posted: 22 Jun 2015 02:00 PM PDT



CHP Gaziantep Milletvekili Mehmet Şeker, Suriye'de çok ciddi olayların olduğunu belirterek, "IŞİD ile YPG sanki anlaşmış durumdalar. IŞİD çekiliyor, çekildiği yerde de YPG yerleşiyor" dedi

Mehmet Şeker, koalisyon tartışmaları arasında ana sorunların görülmediğine dikkat çekerek şöyle konuştu: "Türkiye şu anda bir koalisyonu kuralım, nasıl kuralım, nasıl yapalım ile uğraşırken kendi ana sorunlarını göremiyor. Birisi yeni bir anayasa, ikincisi Kürt sorunu, üçüncüsü de ekonomik olarak Türkiye'nin mutlaka bir reform yapması lazım. Türkiye şu anda koalisyon ile uğraşırken sınırında, Suriye'de çok ciddi olaylar oluyor. IŞİD ile YPG sanki anlaşmış durumdalar. IŞİD çekiliyor, çekildiği yerde de YPG yerleşiyor, karşılıklı silah sıkma, adam öldürme, birbirlerine taciz ateşi açma da yok. Burada şu anda kantonlar birleşiyor yani Irak sınırından Kürdistan sınırından başlayarak Gaziantep'in şu anda Urfa'nın Akçakale'si dahil Gaziantep'in de Karkamış ilçesine kadar olan bölge Kürtlerin eline geçti. Burada Arap ve Türkmen olanları da o bölgeden çıkartıyorlar yani öldürmüyorlar ama bu da bir etnik temizlik sonuçta. Arap ve Türkmenler de Türkiye'ye kaçıyor. Şimdi arada IŞİD'in buradan çekilmeye devam ettiği müddetçe benim şahsi görüşüm IŞİD önümüzdeki üç-beş ay içerisinde tamamen Lübnan ve Ürdün sınırına gidecek. IŞİD o bölgeye giderken bu bölgeyi boşaltıyor. Bu bölgede arada ciddi olarak ne kalıyor Azez kasabası var, hemen bizim altımızda o da Kürt kasabasıdır, Kürt şehridir. Onunla da birleştikten sonra yaklaşık 830 kilometreye yakın bir Kürt devletiyle komşu oluyoruz."

Kürtler muzaffer bir zamanı yaşıyor

Posted: 22 Jun 2015 08:00 AM PDT



Türkiye'deki seçimlerde HDP'nin barajı aşması ve Suriye'de YGP'nin IŞİD'le mücadelesinde elde ettiği zaferlerle Kürtlerin "muzaffer" günleri yaşadıkları konuşuluyor.

Türkiye'deki seçimlerde HDP'nin barajı aşması ve Suriye'de YGP'nin IŞİD'le mücadelesinde elde ettiği zaferlerle Kürtlerin "muzaffer" günleri yaşadıkları belirtilirken, Kürtlerin yükselişinin bölgedeki eski düzenin altüst edilişine katkıda bulunduğu yorumları yapılıyor. Wall Street Journal Gazetesi'nde yayınlanan yazıda "Kürtler, büyük ölçüde Batı yanlısı ve laik" gibi nitelemeler dile getirilirken olası bir "bağımsız Kürdistan" konusunda ise uyarılar yapılıyor.

ABD'nin çok satan gazetesi Wall Street Journal'ın yazarlarından Ortadoğu uzmanı tanınmış gazeteci ve yazar Yaroslav Trofimov imzalı geniş makaleye "Zaferden çok trajediye alışmış bir halk olan Kürtler için iyi haberler zamanıdır" sözleriyle giriliyor.

"Türkiye'de siyasi kazanımlar , İslam Devletine karşı sağlanan zaferler ve Irak Kürdistan'daki özerklikle Kürtler muzaffer bir zamanı yaşıyor ve kendilerine ait bir ülkeyi düşünüyor" denilen yazıda "Dini nefretlerle tahrip edilmiş bir Ortadoğu'da Kürtler, ender rastlanan parlak bir nokta oluşturuyor ve başarı öyküsü Batı'da yeni destek ve sempati bulunuyor" sözlerini de kullanılıyor.

Yaroslav Trofimov, bölgenin geri kalan bölümünün aksine "Kürtler'in, büyük ölçüde Batı yanlısı ve laik" olduğunu da söylüyor.

"KÜRT PROJESİ ORTADOĞU İÇİN YENİ BİR ŞEY"

WSJ'nın yer verdiği yazıda Paris'teki Kürt Enstitüsü Direktörü Kendal Kezan'ın "bölgenin tarihinde şimdi bir Kürt anı yaşıyoruz. Kürt projesi, çoğulculuk, demokrasi ve azınlık haklarının korunması projesidir ki bu bizim bildiğimiz Ortadoğu için yeni bir şeydir" sözleri aktarılırken ABD'nin eski Bağdat ve Şam Büyükelçisi Ryan Crocker'in değerlendirmesi de yansıtılıyor.

Halen Texas A&M Üniversitesi'ne bağlı Bush Okulu Dekanı olan Büyükelçi Crocker, "Irak, Suriye ve Türkiye'deki gelişmeleri Kürtlerin Ortadoğu'daki yerini derinlemesine değiştirerek bir çeşit Kürt bağımsızlığına doğru itici bir güç ve ivme sağlıyor" diyor ama "Kürt bağımsızlığının Irak ve Suriye'de kalıcı bir parçalamaya ve Ortadoğu'da tümüyle yeni bir istikrarsızlık boyutuna yol açabilir" uyarısını da yaptı.

Kobani olayına de değinilen yazıda Türkiye'deki seçim sonucuna dikkat çekilerek, "Türkiye'nin otoriter Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Kobani krizi sırasındaki kararları için ağır bir bedel ödedi" iddiasında bulunuluyor.

DEMİRTAŞ'IN AÇIKLAMASI: KÜRTLER ULUSLARARASI SAHNEDE YER ALIYOR

Haberde ayrıca HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın bir mülakatta sarf ettiği "Bir asır görünmez olduktan sonra şimdi Kürtler, uluslararası sahnede yerlerini alıyor" sözlerine yer veriliyor. Demirtaş "Bugün uluslararası güçler, Ortadoğu'da Kürtlerin çıkarlarını dikkate almadan herhangi bir sorun çözemez" şeklinde konuştu.

Kuzey Irak'taki bağımsız bir Kürdistan olasılığına değinilirken Erbil valisi Nawzar Hadi'nin "Her şey Kürtleri bağımsızlığa cesaretlendiriyor" demecine ve Iraklı Kürt Parlamentosu eski Başkanı Kemal Kirkuki'nin "Irak devleti başarısız oldu ve başka bir çözüme ihtiyacımız var" sözlerine dikkat çekildikten sonra şöyle devam ediliyor:

"BAĞIMSIZ KÜRDİSTAN MUHTEMELEN TÜRKİYE'DE OLUMLU KARŞILANMAZ"

Irak'ta "Bağımsız bir Kürdistan muhtemelen Türkiye ve İran gibi bölgesel güçler olumlu karşılayacağı bir şey değil. ABD de hala, birleşik bir Irak'ı bir biçimde yeniden sağlanabileceği fikrine sarılıyor" görüşünü de dile getiren Trofimov'a göre, Washington'daki düşünce kuruluşlarından Stratejik ve Uluslararası Etüdler Merkezi'nden savunma uzmanı Anthony Cordesman da "bağımsız" Kürdistan için "ABD için gerçekten büyük stratejik yararı yok, aksine birçok potansiyel olumsuzlukları var" diye düşünüyor.

"KÜRTLERE ULUSLARARASI DESTEK TAKTİK BİR TERCİH"

WSJ, Kürtlere sağlanan uluslararası desteğin "stratejik bir kayma değil taktik bir tercih" olduğunu ve "dünyanın arkalarında olduğu anlamına gelmediğini" aktardıktan sonra "Türkiye'de Kürt yanlısı HDP Lideri Demirtaş bu gerçeğin farkında olduğunu söyledi ancak aynı zamanda daha uzun vadeli bir bakış istedi. 'Yeni gerçek, Kürtlerin artık geçici olmayan gerçek bir güç olduğu. Onlar, kalıcı bir güç" diyor.

Demirel, Fetullah Gülen için ne dedi

Posted: 22 Jun 2015 04:00 AM PDT



Süleyman Demirel: "Ben başbakan ve cumhurbaşkanı olarak okullar için boş mektuplar imzalayıp verdim."

Eski Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel son yolculuğuna uğurlanırken Demirel hakkındaki anılar basında yer almaya devam ediyor. Cemaat'in Zaman gazetesi yazarı Mustafa Ünal, Demirel'in Fethullah Gülen'le ilgili olumlu sözler söylediğine dair bir hikayeye bugünkü yazısında yer verdi.

Ünal, Demirel'in Cemaat'e yakın ziyaretçilerine anlattıklarını şöyle özetledi:

Birinci elden dinlediğim başka anekdotu aktarmak isterim. Eskiye gitmeyeceğim. Yeni bir tarih, yaklaşık bir yıl önce küçük bir heyet Güniz Sokak'ta ziyaret etti Demirel'i. Memleketin ahvalinden konuşurlarken söz döndü dolaştı, AKP cemaat kavgasına geldi. Güngörmüş bir siyaset adamı olarak ne düşündüğü soruldu.

Demirel'in cevabı aynen şöyle oldu: 'Siyasetçi aslında güçsüz insandır ancak ağzına geleni konuştuğu için güçlü gözükür. Her zaman sesi çok çıkar. Âlim güçlü insandır. Ama ağzına her geleni konuşamadığı için güçsüz gözükür. Hoca da âlimdir. Bu yapılanlar, söylenen sözler Hoca'nın itibarından bir şey kaybettirmiyor. Siyasetle gelen itibar siyasetle gider. Siyasetin yaptığı tahribat kalıcı olmaz. Bak göreceksiniz yakında bunların ayakları damenlerine dolanacak'.

Cemaate yapılanları tasvip etmediğini söyledi. Ve sonra lafı yurtdışındaki Türk okullarına getirdi, "Ben başbakan ve cumhurbaşkanı olarak okullar için boş mektuplar imzalayıp verdim. 'İstediğiniz gibi doldurabilirsiniz.' dedim. Pişman değilim. Bugün de olsa yine veririm." dedi.

Dün Can Dediğine Neden Sonradan Kan Kusturur İnsan...

Posted: 22 Jun 2015 02:00 AM PDT



İnsan dün yan yana yürüdüğü hatta dizinini dibinde oturduğu insanlara bir an da sırt döner mi?
Döner azizim döner… hayat olmuş döner sermaye…
Kimin eli kimin cebinde belli değil.
Dalkavuk olmuş millet. Hala anlamadın değil mi?
Gün gelir sen de yalnız kalırsın…bugün sana dalkavuk olanlar yarın başkasına dalkavuk olur..
Bir söz bin nasihatten iyidir…anlayana…

Sofrada beyzadenin önüne güzel bir karnıyarık getirmişler. Beyzade ağzını şapırdatarak "Şu patlıcan ne güzel sebzedir yahu" demiş. Sofrada bulunan dalkavuk durur mu hemen kavuk sallayıp söze girmiş:
- Ne kadar haklısınız hünkârım, patlıcan ne leziz bir tattır. Yemesi ne büyük bir zevk!
Aradan bir süre geçmiş. Bu kez sofraya patlıcan oturtma getirmişler. Beyzadenin o gün keyfi yokmuş. Hizmetlileri azarlayarak "Şu berbat yemeği kaldırın önümden, ne rezil bir yemektir bu" demiş.
Dalkavuk durur mu? Hemen başlamış patlıcana saydırmaya:
- Gerçekten bu nasıl berbat bir sebzedir. İnsanın ağzını burar, karnına oturur, soluğunu tıkar. Ne iğrenç bir sebzedir bu böyle!
Şaşıran beyzade dalkavuğa dönmüş:
- Yahu geçen gün bu sofrada patlıcanı öve öve bitiremiyordun. Şimdi bu sözler de ne oluyor?
Dalkavuk boynunu bükmüş:
- İyi de efendim, ben patlıcanın değil sizin dalkavuğunuzum!


Evren Özdamar
Evrensel
evrenozdamar@hotmail.com

Ulus devlet içinde kucaklaşmaktan başka çaremiz yok

Posted: 22 Jun 2015 12:00 AM PDT



Eski Milli Güvenlik Kurulu (MGK) Genel Sekreteri emekli Orgeneral Tuncer Kılınç, Suriye'nin kuzeyinde ABD'nin desteğiyle Kürt bölgesi kurulurken seçim sonuçlarının iyi okunması gerektiğini söyledi
Orta Doğu'da haritaların 100 yıl önce çizildiğini anımsatan Kılınç, "Emperyal güçler bu haritaları gerçekleştirmek için sürekli adım atıyor. 7 Haziran seçimlerinde Güneydoğu Anadolu'da herkes bir partiye oy verdi. Dağa, adaya değil parlamento içinde bir unsura itibar ettiğini gösterdi. Bu çok önemli. Halkın ulus devlet yapısı içinde mutlu olacağının göstergesidir. Bu iradeye saygılı olmak gerekir" dedi.

Kucaklaşma çağrısı

"Ulus devlet içinde kucaklaşmaktan başka çaremiz yok" diyen Tuncer Kılınç, şöyle konuştu: "Dış dünya harita çizse de bu son seçim o haritaların hepsine mani olabilecek bir tutum. Bunu iyi değerlendirmemiz lazım. Bölgede yaşananlar hükümetin izlediği yanlış politika sonucu. Türkiye, yapılan hataların sıkıntısını yaşıyor. Suriye'nin normalleşmesi için çaba gösterilmesi gerekir. ABD daha başka sıkıntılar peşinde. O ülkeyi tekrar eski haline getirecek yine halktır. Aşırı uçlardan birisine iltifat eder de diğerinin dışlarsanız olmaz. Kobani konusunda da hatalar yapıldı. Bunların sıkıntısını çekiyoruz. Eğit-donat sonunda emperyal güce hizmet edersiniz. Eğit-donatın ağababası onlar."

Emekli Tuğgeneral Nejat Eslen ise ABD ile stratejik ortak olan terör örgütü PKK'nın Orta Doğu'da aktör haline geldiğini vurguladı. Suriye'de ABD hava kuvvetleriyle PYD'nin koordineli hareket ettiklerine dikkat çeken Eslen, "Askeri koordinasyon var. Bizim güneyimizde, Suriye'nin kuzeyinde bir koridor çiziliyor. Ayn el-Arap'tan sonra Tel Abyad Kürtlere geçti, bu devam edecek. ABD planı gerçekleştiği için ABD destek veriyor" dedi.

PKK stratejik ortak

IŞİD'in Araplara karşı şiddet kullanırken Kürtlere aynı derecede baskı yapmadığını kaydeden Eslen, Tel Abyad'ın çatışmadan terk edilmesine vurgu yaptı. IŞİD ile ABD arasında gizli protokol olduğunu öne süren Eslen sözlerini şöyle tamamladı: "Suriye'nin kuzeyinde Kürt koridoru genişliyor. HDP'ye verilen Kürt dışı oylarla Türkiye'deki özerklik bölgesi genişlerken Suriye ve Irak'ta IŞİD, Sünni devletin sınırlarını çiziyor. Emperyalist projeler yeni bir safhaya girdi. Realize oluyor. Kaostan yeni haritalar ortaya çımaya başladı. IŞİD'in boşalttığı yerlere Kürtler yerleşiyor. Tasarlanan haritalarda Kürtlere bırakılacak yerlerle Sünni İslam devletine bırakılacak yerler belli."

Hiç yorum yok: